Alla inlägg under maj 2012

Av Sylvia Nygren - 24 maj 2012 08:54

 


God morgon

ursäkta om det inte blev något skrivet imin blogg, det var för fint väder och för mycket upptagen kvinna. Åter en ny dag vaknade med strålande sol plus 16 grader redan. Idag blir de lite små sysslor min man ska måla altan taket som han tvättade igår. som blev så jätte fint. och jag ska kolla på min fönster som ska skrapas och målas på ny färg. så detta står på menyn idag. Jag får väl försöka hitta en pall jag kan sitta på för min höfter är inte så bra idag har så jävulens ont i dom. tycker inte mitt bälte hjälper mig längre som jag drar ihop mina höfter. Men man får energi när solen skiner ute  men de är svårt att va uppdaterat hela tiden. men jag ska försöka, Nä nu ska jag maka mig ur sängen och fixa på mig lite målar kläder som jag kan ha på mig. nä vi höres mera senare, bye

Av Sylvia Nygren - 23 maj 2012 21:42

Idag har jag inte skrivet något vi ta de i morgon,

Av Sylvia Nygren - 22 maj 2012 20:17

 

Nu har man varit iväg på stor städning vid kvarnen, Jag följde med som moraliskt stöd jag hjälpte till och tände grillen. Nu är det krattat och fint, idag när man var på kvart samtal så gick de jätte bra för Maria i skolan. for sen och handla på affären sen åkte jag hem och satte upp hängmattan, så tog jag och lata mig en stund i den det var så härlgt solen lyset varma vindar och svalorna kvittra. det är livet de. Sen kom min barn hem från skolan. invänta övriga familjen skulle komma hem så jag fixade middag det blev köttbullar och potatis lingosylt och kokta grönsaker. det var så gott så. sen blev de ju städning. Men nu har jag krypet ned i sängen så nu säger jag godnatt   

Av Sylvia Nygren - 22 maj 2012 08:37

 


God morgon solen tittar fram idag,  Jag hoppas på värme , åter en ny dag det blir väl en titt tv och kolla på när Estelle döps Det blir nog ett jätte fint dop.Men jag kommer att missa en hel del för jag ska upp tillkälarne skola på kvart samtal om min dotter Maria och få höra hur det går i skolan. Sen blir de raka spåret hem. jag tänker sätta in en bild på min fina dotters hund Fideli, jag och en till fin hund som heter Wookie. Så jag har två favorit hundar i mitt hem dotterns hund chihuahua min är en Tibetans spaniel. nä ska sluta skriva så jag har mera att skriva sen. hej hops.  

Av Sylvia Nygren - 21 maj 2012 20:40

 


God kväll nu har man varit och hämta hem 8 fönster som ska skrapas och vit målas.  sen blir väl de snickring som min man får fixa. har varit och taget lite mera kvälls kort borta vid forsen Det är så underbar och det är så ljust ute och klockan är nu 20,50. Man ska väl snart krypa ned i sängen och göra kväll. Nu gör man kväll natti natt.  

Av Sylvia Nygren - 21 maj 2012 13:51

Har varit ute en liten sväng och taget lite kort, solen tittar fram lite granna och det är plus 14 plus så nu hoppas jag på att värmen kommer. Tog kort på altanen nu har jag funderat nu blir det rutor så det blir lite varmare på altan och inte blåser lika mycket som de bruka göra. Har pratat med en vän som vi skulle få fönster som vi ska hämta ikväll. Så kan man sitta ute  längre fram över kvällarna och ha trevligt .i sommar. Så nu fick jag som jag ville till slut. Nu har min man åkt iväg att hämta skol barn igen så min man gör kväll kl 18,00 snart kommer min söta barn hem Emma,Maria sen kommer sonen hem kl 18,00 och dottern slutar kl 18,15 sen är hela familjen samlad igen. Jag känner mig så glad när hela familjen är samlad. När alla är samlad ska man fixa middag det blir torsk i äggsås och potatis. gött. Hej svejs syns senare   


Av Sylvia Nygren - 21 maj 2012 09:33


-Men Härre gud.

-du är ju inte klok.

-sitter i källaren skjuter kålhuvuden

- ja vet.

jag älskar jaga fast ja tror att jag är vejetarian.  

Av Sylvia Nygren - 21 maj 2012 08:59

vaknade  kl 6,00 När min man klockradio ringde, Han klev upp för han ska köra skolbarn för min man kör taxi. jag och drog mig en halv timme till innan jag ska väcka barnen till skolan klev upp 6,30 väckte barnen sen gick jag de och gjorde frukost, kokade gröt med smörgåsar till, det är viktigt att barnen får i sig mat på morgon om dom ska fixa skolan. Sen vaknade min äldsta dotter kl 7,30 för hon skulle börja jobba kl 8,30. När hon åkte blev man helt solo, då passa jag på att krypa tillbaka till min säng igen så där ligger man nu så skönt. Min kropp värker så idag så nu hoppas jag snart på värme så min kropp kan få värme och energi för de behövs nu. Ska väl dra mig en timme till sen ska jag väl kliva upp, och se vad dagen kan erbjuda. Jag ska väl posta viktiga papper som ska till försäringkassan. Tänk om man vore frisk ändå, jag är så less på denna värk dag ut och dag in. Nä nu ska jag inte va någon knäll fia. man måste se framåt ändå.    kanske man ska ut och ta lite kort jag tycker om att fotografera. Det är bara plus 6 grader ut brrr, nu kommer jag inte på att skriva men jag kommer igen under dagen hej svejs så länge.   

Presentation


jag är en kvinna på 45 år som har en sjukdom som heter Ehlers-Danlos syndrom och fibromyalgi på denna inte kul att leva med. min familj består av min käraste man Magnus och har fyra barn som heter Katarina Per,Emma,Maria.och jag älskar dom i hela mitt liv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards